Projecte Moble: Pre-final

by - 7:00

Ja torno a ser aquí amb el Projecte Moble!!! Doncs bé, abans de Nadal, en l'última entrada del moble havia tingut un petit contratemps amb el tema pintura, i es que encara es pujava el groc sobre les capes de blanc i això no podia ser!! Així que en la ultima sessió vaig tornar a donar un parell de capes amb la pintura blanca i va anar bé perquè avui l'he trobada superblanca.

Així que m'he possat mans al paper de vidre i he començar a decapar la tauleta sencera, bé, excepte la part de dalt on hi posaré un paper superwapo (que ja heu vist a la foto capçalera del post) que em van regalar mon germà i ma cunyada per al meu sant :)

Val a dir que tota la tauleta està treballada inspirant-me amb el paper, o sigui que espero no cagar-la o trencar el paper d'arròs al possar-lo...sinò serà la "muerte" :P

En quant he acabat de treure tota la pintura blanca que he cregut convenient i deixar la tauleta fineta com el culet d'un nadó (la pintura sempre s'ha de polir encara que sigui amb un paper de vidre del que en diuen "d'aigua"). He tingut el problema de que al treure tot el blanc el groc em tacava el paper de vidre i això feia que el blanc se'm anès embrutant, pero amb la passada final ha quedat tota neteta. Necessitarem ulleres de sol al entrar a casa de lo blanca que està :P

Abans de possar-li el vernís he encolat el paper d'arròs de la part superior de la tauleta. El mapa era més gran que tota la superfície així que els passos que he seguit han estat: posar cola blanca a la superficie, possar el paper com m'ha agradat, embolcallar amb paper film (sí, el de cuina) el paper, passar una esponja per sobre per tal de treure possibles arrugues i bombolles d'aire i per últim enretirar el film.

Un cop s'ha assecat amb un paper de vidre de gra molt finet he anat vorejant els cantons per a treure molt delicadament el paper que sobrava de la superfície.

Per acabar li he donat dues capes de vernís satinat a tota la tauleta.

No sé su us ho havia explicat però vaig forrar el calaix per dins amb un paper d'avions dibuixats en platejat, ha quedat molt polidet i maco.

Ara ja puc dir que ja gairebé la tinc acabada! :) Des d'avui tan sols em queda portar-la a que li facin un vidre a mida per sobre, ja que no vull que el paper del mapa es faci malbé enseguida i posar-la a l'entrada de casa :D

Aquí us deixo les últimes fotos abans de rematar-la.

Ya vuelvo a estar aquí con el Poryecto Mueble!!! Pues bien, antes de Navidad, en la última entrada el mueble había tenido un pequeño percance con el tema pintura, y es que aún subía el amarillo sobre las capas de blanco y eso no podía ser!! Así que en la última sesión tuve que darle un par de capas más con la pintura blanca y fué bien porque hoy la he encontrado superblanca.

Así que me he puesto manos al papel de lija y he empezado a decapar la mesita entera, bueno, excepto la parte superior dónde pondré un papel superbonito (que ya habéis visto en la foto cabecera del post) que me regaló mi hermano y mi cuñada para mi santo :)

Cabe decir que toda la mesita está trabajada inspirándome en el papel, o sea que espero no cagarla o romper el papel de arroz al ponerlo...sino será la muerte :P

Cuando he terminado de sacar toda la pintura blanca que he creído necesaria y dejar la mesita suave como el culito de un bebé (la pintura siempre se tiene que lijar aunque sea con un papel de lija de los que llaman "de agua"). He tenido el problema de que al sacar todo el blanco el amarillo me manchaba el papel de lija y eso hacía que el blanco se fuera ensuciando, pero con la pasada final ha quedado toda limpia. Necesitaremos gafas de sol al entrar en casa de lo blanca que está :P

Antes de ponerle el barniz he enganchado el papel de arroz de la parte superior de la mesita. El mapa era más grande que toda la superficie así que los pasos que he seguido han sido: poner cola blanca en la superficie, poner el papel como me ha gustado, envolver con papel film (el de cocina, sí) el papel, pasar una esponja por encima para sacar posibles arrugas y burbujas de aire y por último retirar el film.

En cuanto se ha secado con un papel de lija con un grano muy finito he ido bordeando los cantos para sacar muy delicadamente el papel que sobraba de la superficie.

Para terminar le he dado dos capas de barniz satinado a toda la mesita.

No sé si os lo había contado pero forré el cajón por dentro con un papel de aviones dibujados en plateado, ha quedado muy limpio y bonito.

Ahora ya puedo decir que ya casi la tengo terminada! :) Des de hoy sólo me queda llevarla a que le hagan un vidrio a medida para encima, ya que no quiero que el papel del mapa se dañe enseguida, y ponerla en la entrada de casa :D

Aquí os dejo las últimas fotos antes de rematarla.



You May Also Like

0 comentaris

Follow @ptitatelier