Yayoi Kusama


Fa no gaire vaig fer una escapadeta a Madrid i vaig veure una obra al Princesa Sofía que em va fascinar. Eren 1600 picarols penjats del sostre amb llanes de diferents colors i amb una distancia l'un amb l'altre igual creant un cuadrat. La veritat es que era impressionant. 
Parlant amb els del museu em van explicar que la idea original era que l'espectador toqués els picarols, que els enredés, que jugués amb l'obra, pero que allà havien decidit que no es podia tocar perquè sino seria una bogeria. De ben segur més d'un i una treuria el gatet que porta dins i jugaria amb aquells fils flotants ;)
I perquè explico això? Doncs bé resulta que em va recordar un post que volia escriure fa temps sobre una artista japonesa que em té enamorada. Yayoi Kusama, una dona de 87 anys, va ser una de les precursores dels moviments pop art, minimalism i art feminista i va influenciar als contemporànis Andy Warhol i Claes Oldenburg. Quan va deixar l'escena artística va caure una mica en l'oblit pero al món, a dia d'avui se la reconeix com una de les artistes més importants de Japó i una veu important del avant-garde (moviment artístic-cultural-polític-filosòfic i literàri on les obres o persones són experimentals o innovadores).
Una dona viatgera que al '73 va tornar a la seva terra per malaltia i on va començar a escriure, això sí, seguint la seva línia innovadora creant noveles, relats i poesia surrealistes. Actualment està internada voluntariament a l'Hospital Seiwa (per malalts mentals) pero el seu estudi està molt a prop, on hi continua creant obres a gran escala amb pintura acrílica pigmentada.

Potser m'encanta perquè jo, al igual que ella, estic enamorada dels topets hehehe. I vosaltres, sentiu amor per l'obra d'algun artista en concret?

You May Also Like

0 comentaris

Follow @ptitatelier