Estoig mini circular

by - 21:40

A vegades un troba un dia inspirat i tot el que fa li surt perfecte. Així era el meu dia quan vaig cosir un portacascs per al meu costillo. Cosir a màquina tot de circumferències no es "mocdepap" (lo que vindria a ser "moco de pavo :P) i quan el vaig finalitzar vaig comprovar que m'havia quedat més que perfecte....tant que gairebé m'el quedo per a mi, pero com sóc bona persona li vaig regalar per a que tingués un estoig per portar els cascs d'escoltar música, que sempre els porta solts per les maletes (i així és fan malbé).

A veces uno encuentra un día inspirado y todo lo que hace le sale perfecto. Así fue mi día cuando cosí un portacascos para mi costillo. Coser a máquina todo de circumferencias no es "mocdepap" (lo que vendía a ser moco de pavo :P) y cuando lo termiré pude comprobar que me había quedado más que perfecto...tanto que casi me lo quedo para mi, pero como soy buena persona se lo regalé para que tuviese un estuche para llevar los cascos de escuchar música, que siempre los lleva sueltos por las maletas (y así se rompen).


Una genialitat que a dia d'avui encara en fa ús, sempre quan marxem demana per "el seu" portacascs :3

Una genialidad que a día de hoy aún hace su uso, siempre cuando nos vamos pide "su" portacascos :3

I no és que sigui dificil de fer, l'única dificultat que hi pot haver és el tema de cosir en corva pero que, amb una mica de paciencia, es inclús divertit...val no mentiré, es un patir fins al final, això de les corves no sé qui s'ho va inventar :P

Y no es que sea difícil de hacer, la única dificultad que puede haber es el tema de coser en curva pero que, con un poco de paciencia, es hasta divertido...vale no voy a mentir, es un padecer hasta el final, y eso de las curvas no sé quien se lo inventó :P

En fi, per a qui el vulgui fer, de ben segur trobarà exemples per Internet i sinó veien les meves fotos s'en podrà treure el patró pero per si no us veieu tan avançats aquí va un resum de com el vaig fer.

En fin, para quien lo quiera hacer, seguramente encontrará ejemplos por Internet y sino viendo mis fotos podrá sacarse el patrón pero por si no os veis tan avanzad@s aquí va un resumen de como lo hice.

Abans de tot, segur que teniu retallets de tela per casa que potser us poden servir, aquí la llista de materials:
Tela A
Tela B
Guata bàsica
Anella
Cremallera
Fil
Kit costura (estisores, regle, compàs, màquina cosir...)

El primer que hem de fer es mirar el diametre que el volem de gran i d'aquí he de sumar  1/2 cm més per la costura per banda. Dibuixem i retallem dos cercles iguals amb el diametre+1cm de la tela A, la B i la guata (p.e. si vull que faci 6cm de cercle el faré de 7 de diàmetre, es a dir traçaré una circumferència de 3,5cm de radi).

Un cop tenim els 2 cercles de tela A i B i guata, agafem 1 de cada i el tallem per la meitat. Aquest serà la part superior on hi cosirem la cremallera, amb compte que un cop cosida torni a reconstruïr-se el cercle.

Tallem un rectangle de la tela que volgam i el pleguem en 2 i el cosim per un costat, això farà d'agafador de l'anella.

Ara cosim tots els cercles al reves (lo de fora dins) disposant també el "agafador" i la anella on ens agradi més (jo recomano al inici de la cremallera, així ens ajudarà a obrir i tancar-la).

Girem les teles i ja tenim el superestoig circular per a cascs o el que ens faci més ràbia. Com a opcional podeu donar un repunt al voltant per a que quedi encara més maco si pot (jo li el vaig fer) ;)

Antes de todo, seguro que tenéis recortes de tela por casa que seguro os pueden servir, aquí la lista de materiales:
Tela A
Tela B
Guata básica
Anilla
Cremallera
Hilo
Kit costura (tijeras, regla, compás, máquina de coser...)

Lo primero que debemos hacer es mirar el diámetro de grande que lo queremos y de esa cifra sumarle 1/2 cm por lado. Dibujamos y recortamos dos círculos iguales con el diámetro+1cm de la tela A, B y de la guata (p.e. si quiero que haga 6cm de círculo lo haré de 7 de diámetro, es decir trazaré una circunferencia de 3,5cm de radio).

Una vez tenemos los 2 círculos de tela A y B y guata, cogemos 1 de cada y lo cortamos por la mitad.Está será la parte superior en donde coseremos la cremallera, con cuidado que una vez cosida vuelva a reconstruirse el círculo.

Cortamos un rectangulo de la tela que queramos y lo plegamos en 2 y lo cosemos por un lado, esto hará de agarre para la anilla.

Ahora cosemos todos los círculos al revés (lo de fuera dentro) disponiendo también el "cogedor" y la anilla donde nos guste más (yo recomiendo al inicio de la cremallera, así nos ayudará a abrirla y cerrarla).

Giramos las telas y ya tenemos el superestuche circular para cascos o lo que nos dé más rábia. Como opcional podéis dar un repunte alrededor para que quede todavía más bonito (yo se lo hice) ;)

No cal que us digui que si en feu un comparti-lo en un comentari en aquesta entrada o al facebook :D

Bona costura!

No hace falta que os diga que si hacéis uno lo compartáis en un comentario en esta entrada o en Facebook :D

¡Feliz costura!

You May Also Like

0 comentaris

Follow @ptitatelier