Funda màquina de cosir & complements

by - 11:50

Avui us penjo un projecte que ha durat un parell de mesos. Es tracta d'una funda per a la màquina de cosir i uns quants complements. La veritat és que ha costat lo seu pero veient tot el conjunt m'ha quedat realment bonic. I es que una de les meves pors era, a banda de que no em quadrés res, avorrir les teles i bé, tot i que en algún moment m'he afartat de veure-les, ara ho trobo supercuqui :)

Per començar la funda de la màquina de cosir, l'inici del projecte no podía ser un altre ja que estic farta de tenir-la guardada en la caixa i haver de desmantelar tot el porex del seu voltant per poder cosir quatre merdetes :P. El primer de tot va ser pendre les mides de la meva Singer i fer un esquema del que volia. Després de mirar moltes fundes de màquines de cosir per Internet vaig optar per possar-hi butxaques al darrere i en un costat. Volia també aplicar alguna de les tècniques que ja conec, com el bordat rus o l'aplicació del Patchwork, així que després de fer l'esquema i triar les teles (que més o menys ja tenia escollides) vaig medir i tallar tot el que necessitava per a realitzar-la. Després de cosir les peces de la part davantera vaig fer l'aplicació de la màquina de cosir i el bordat que, com no, havia de ser "Les cosetes de la Quela" (oui c'est moi! ;P). Per últim vaig cosir una cinta amb motius de costura, com em semblava una mica "sosa" vaig sobreposar botons de veritat als dibuixos dels botons i vaig bordar seguint el dibuix el fil dels rodets de fils dibuixats. Trobo que aquests detallets són els que fan més goig després :)

aplicació màquina de cosir
bordat rus
detall botons i rodet de fil
detall cinta "treballada"
Després, vaig fer totes les butxaques. Tenia clar que aquí volia treballar una nova tècnica que vaig veure per Internet. Per això vaig fer la butxaca del cor. Es tracta de cosir primer un cor i després retallar-lo i donar la volta a les teles, així la costura queda perfecta, així pots fer un fons de quadradets, com he fet jo, i  un festonet per a que quedi curiós.  En fi, per a les butxaques i el baix de la funda vaig triar un biaix d'estrelletes, no estic segura pero crec que és de Tilda.  Primer vaig ajuntar i "acolxar" totes les cares de la funda per separat i després les vaig anar ajuntant la part central i laterals i per últim la cara davantera i trasera. Un cop cosit tot ho vaig rematar per dins amb un biaix d'un tó rosa com el de la tela de les libèl·lules per a obtenir un producte ben acabat.

detall butxaques laterals
La part on hi ha el forat per a passar la nansa de la màquina està feta amb la mateixa tècnica que la butxaca del cor. I totes les cares i butxaques tenen fiselina semidura per a que tingui consistència i quedi tiesa la funda.
detall tècnica de costura del forat per a la nansa
vista general funda
vista general part trasera amb tots els complements en la seva butxaca designada
detall ondulina en les butxaques per crear una separació visual més neta
detall butxaques
El següent objecte va ser una bosseta per al pedal de la màquina. Ja havia fet altres bossetes abans amb l'interior ben acabat així que no va ser gaire difícil pendre les mides del pedal i els cables i fer el patró de la bosseta. Si voleu la tècnica envieu-me un comentari o un privat i us ho explico pero si navegueu una mica per Internet de ben segur que trobeu algun tutorial per el Youtube ;)

bossa per al pedal

detall part interior
Doncs bé, vaig triar la tela groga per a l'interior per dues raons: qüestió de practicitat alhora de trobar-ne més i per fer resaltar d'una manera menys "nyonya" la bosseta. Per acabar alguns detallets "monyils" com el brillantet i els botonets a fora i la cinteta de ras grisa amb unes boletes al final per a tancar la bosseta amb un llaç.
bossa tancada
detall decoració amb botonets i ondulina
cinta de ras amb les boletes
La tercera peça, el patch de treball. Vaig pendre les mides del que necessitava i tenint molt clar que volia alguna butxaqueta que pengés per a poder posar les estisores i demés cosetes quan estigués treballant amb la màquina, així que un cop fet el patró (aquesta vegada amb paper de diari per a veure bé les mides, vaig medir i remedir tot el que em quedava de les teles que havia escollit per a aquest projecte. D'això s'en diu Patchwork, d'aprofitar tot aquells retallets de teles que corren per casa, així doncs, vaig fer "patchwork" amb el que tenia pero amb estil ;) Agafant com a mida l'amplada vaig fer tires de tela i les vaig cosir totes seguides (tancant la primera amb la última), després vaig tallar-les per la mida que jo volia i les tires resultants les vaig cosir una al costat de l'altra (combinant les tires que tenia de la millor manera) i ja vaig tenir la part davantera del meu patch de treball. Com el dibuix de la tela del darrere va d'una manera que has de comprar-ne molt per tenir un tall com el que necessitava vaig ajuntar dues peces fent que fos una igual de gran que les butxaques que pengen i l'altra la resta. D'aquesta manera vaig poder reforçar amb una ondulina i tallant i sobrecosint la guata el plec per a que després no quedin tieses les butxaquetes per on s'haurien de plegar (val a dir que l'invent ha sortit bé). Per últim acolxar i decorar, l'acolxat es seguint les linies de la tela i un parell de corets (reaprofitats de la butxaca del cor de la funda) amb una cinteta decorativa cosida.
patch tancat
detall plegat del patch
detall plegat del patch
patch obert
Les butxaques porten una cinta de pom poms i la mateixa entretela semirígida que la funda de la màquina, ademés tot el patch porta el mateix biaix d'estrelletes que la funda. Un altre detall és el plegat per a que càpiga en una de les butxaques de la bunda, de manera que quan no l'utilitzi no m'ocupi espai. Vaig posar una tanca d'imàn (com les dels bolsos) i per fora per a que no es veiés la tanca ho vaig decorar amb un botó de nàcar. La veritat es que plegadet sembla un bolso...m'estic plantejant fer-me'n un per a l'estiu amb aquestes mides ;)
detall pom poms butxaques
detall aplicació cors amb cinta decorativa
detall tanca imàn


L'estoig el vaig fer amb una tècnica de cosir plàstic que ja he utilitzat altres vegades. En principi era per a possar-hi els fils i canilles per al acabar-lo em va semblar massa gran així que l'utilitzo per a possar-hi els llapis de dibuix i els bolis de tela. El més difícil és cosir el plàstic la veritat, pero vaig aprofitar un dels retalls de la tela principal i vaig buscar una cremallera groga per a que resaltés, com el cosit del plàstic vulguis o no vulguis es veu, vaig emprar un fil del mateix groc que la cremallera, així tot queda ben conjuntat.
estoig ple amb llibreta de patrons
detall cremallera
La cinta mètrica es d'aquestes que tenen un botonet que es recull al pressionar-lo. La veritat és que he investigat i he trobat pocs exemples per a cobrir aquest tipus de cintes així que vaig optar per a fer-ho a la meva manera. Si la cinta es rodona per a què donar-li una altra forma?!? Així que vaig cosir dues rodones (la de sota vaig utilitzar la tela rosa) i un botó pla per sobre d'on hi ha el botó d'enrotllar la cinta (així serà més fàcil trobar-lo quan la utilitzi). Al costat vaig utilitzar un feltre gris, no sóc molt fan del feltre pero després de considerar altres opcions aquesta és la que em va semblar millor, que vaig cosir amb un punt semiamagat a les rodones. Per a que no em quedés el forat per on ha de sortir la cinta massa gros, vaig plegar el feltre (que jahavia tallat una mica més llarg) i vaig cosir-lo per a que quedés per sobre del forat i ja per rematar-lo vaig cosir-hi un coret rosa com el botó superior. A l'inici de la cinta hi vaig encolar una cinta del mateix rosa que els altres detalls per a que quan estigui enrotllada sigui fàcil d'agafar-la. I ja per últim vaig cosir la cinta blanca que ja havia utilitzat en els cors del patch per a rematar el conjunt.
cinta mètrica enrotllada
El que em quedava per fer era un pincushion per a la màquina de cosir. Gairebé podria dir que el que més em molava de tot el conjuntet era fer aquest coixí perque ja és "lo más de lo más". M'enteneu, oi? ^.^ Així que, tot i ser una cosa en principi fàcil, vaig pendre les mides del braç de la màquina i vaig barallar opcions de com lligar-lo; goma elàstica, belcro, un llaç...així que després de buscar, remenar i pensar vaig optar per trobar una cinta rosa i fer-li una llaçada, d'aquesta manera sempre podré possar-lo on vulgui (ja que tots els braços de les màquines són completament diferents). En fi, que primer vaig medir l'espai entre les rodetes i quant feia de perímetre i en base a això vaig crear el patró. Com no volia que fos un rectangle amb una cinta vaig pensar en provar de fer els triangles típics de les motxilles d'atac així que ja em veieu mirant-me la meva motxilla com estava fet i intentant fer-ho semblant. El resultat positiu, dos trianglets perfectes tancant el rectangle i donant sortida a la cinta. Onplir de guata i tancar amb punt amagat el rectangle i ja estava llest el meu superpincushion!
detall acabats pincushion
com queda enganxat a la màquina
Com ja he dit abans, em faltava un estoig per a les canilles i les eines bàsiques de la màquina així que vaig optar per no rendir-me i fer-ne un altre, això si bastant més petitó. I com que l'havia de fer de nou vaig utilitzar altres tècniques que amb el primer. En una trobada amb unes noies de Lleida una portava un estoig supermono que simulava ser un os panda i la panxeta era de plàstic. Doncs bé, em vaig inspirar en aquell estoig que vaig veure per a crear el meu propi disseny :D. Tela interior groga i l'exterior amb l'estampat, el primer que vaig fer va ser el cor amb la tècnica que ja us he dit al principi del tot i després hi vaig cosir un plastic per dins per a que es pogués veure l'interior. Per a fer-ho vaig utilitzar un fil del mateix groc que la tela de l'interior i, com el plàstic és tan fastigós de treballar, ho vaig reforçar cosint per dins amb punt amagat. La cremallera aquesta vegada la vaig posar grisa per a que resalti més la tela interior. Per acabar un botonet d'un llaçet groc en la part superior del cor per a que no quedés tan pla l'estoig. Perfecte per a posar les canilles i rodets!!! 
detall estoig

En fi, si no us heu cansat de veure fotos us poso aquí unes quantes del bodegó del meu superprojecte! Abans però, us animo a que "vestiu" les vostres màquines de cosir i, si ho feu, m'envieu links dels vostres resultats :)





















You May Also Like

0 comentaris

Follow @ptitatelier